Inden for en periode på 10 år, har Vejdirektoratet ikke færre end 600 broer, der enten skal renoveres eller nyopføres.
Vejdirektoratet har således netop gennemført nyopførelsen af broen, der fører den østgående trafik på Ishøj Stationsvej over Køge Bugt Motorvejen. Et udfordrende projekt, som stillede store krav til sikkerhed og kvalitet på alle niveauer – og altså også med hensyn til stilladsløsningen.
Den oprindelige bro, der blev opført af Københavns Amt i 1972, var af typen ”fire-fags, forspændt pladedrager med skjulte tværbjælker”.
Ved et særeftersyn i 2007 viste det sig, at beton og armering var nedbrudt flere steder, og det blev vurderet, at søjler og brodæk skulle udskiftes, da det ikke ville være økonomisk forsvarligt at reparere/renovere.
Der var med andre ord bedst økonomi i at bygge en helt ny bro.
For denne løsning talte også det forhold, at etableringen af butikker i erhvervsområdet har medført et behov for en stiforbindelse til fodgængere og cyklister.
Kunde
MT Højgaard A/S