You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

19
sep.
19
sep.

Customer Service Management

19. sep. 2022


PERI Danmark optimere kunderejsen, og udpeger ny chef, Greve

Forskallings- og stilladsleverandøren PERI Danmark har foretaget en omstrukturering med etableringen af en ny Customer Service afdeling. Formålet er at optimere kunderejsen – fra ordren lægges, under projektgennemførelsen og frem til sagen afsluttes. I samme moment har PERI Danmark udpeget Alexander Hansen som chef for den nye afdeling.

PERI har for nyligt åbnet deres nye Customer Service afdeling, som både skal bestride de almindelige kundeserviceforespørgsler fra kunderne, opstart af projekter og samtidig varetage projektstyringen. Indtil for nylig var PERIs salgsingeniører kundernes primære kontakt fra salg og opstart til løbende projektledelse og support, men rollerne vil fremadrettet blive fordelt ud på flere medarbejdere.

- Vores nye afdeling skal på den lange bane både tage sig af den almindelige kundeservice, men også hjælpe til med opstarten af nye projekter på byggepladserne samt varetage den løbende projektstyring. Derfor bliver der også tilknyttet forskellige profiler med hver deres ansvarsområder, lyder det fra PERI Danmarks adm. Direktør Henrik Søgård Olsen, der uddyber:

- Med den nye afdeling får vi fordelt ansvaret ud på flere folk, som skal optimere kunderejsen samt sikre, at vi får udnyttet vores medarbejderes kompetencer bedst muligt. Samtidig vil det frigive mere tid til, at de kan fokusere på deres kerneopgaver. Kunderne er naturligvis nøgleordet i denne sammenhæng. Selvom kunderne er glade og tilfredse, kigger vi altid ind i, hvordan vi som leverandør kan gøre deres arbejde endnu nemmere.

Intern rekruttering til stillingen som Head of Customer Service
Til at lede den nye afdeling har PERI valgt at rekruttere internt, hvor valget er faldet på Alexander Hansen, der har været i PERI Danmark i sammenlagt otte år. De første 3 år i teknisk afdeling og de seneste 5 år har Alexander selv været ansat som salgsingeniør/projektleder.

- Alexander var på mange måder et naturligt valg med sit store kendskab til organisationen, produkterne, kunderne og måden vi generelt gør tingene på. Dertil har han et godt forhold til sine kollegaer og fra sin tidligere stilling som salgsingeniør/projektleder har han masser af erfaring med rollerne, som skal varetages i den nye afdeling, siger Henrik Søgård Olsen.

Alexander selv er rigtig glad for den nye udfordring:
- Jeg har lært utroligt meget i de otte år, jeg har været i PERI Danmark, så da vi blev informeret om, at der skulle etableres en ny afdeling, var jeg ikke i tvivl om, at jobbet som Head of Customer Service, var det perfekte skridt for mig i min karriere, fortæller den nye Head of Customer Service hos PERI Danmark, Alexander Hansen.

For yderligere billedmateriale
og koordinering af interviews

Kontakt

Helle Facius
E-mail
Telefon